2011-01-24

Föreläsning

imorse började föreläsningen jag pratade om tidigare i veckan. Insåg att det var precis samma och samma personer som jag var på för ca ett år sedan om inte mindre. Enda skillnaden nu var att det var en till kille med.
Men det gjorde inte mig någonting alls, var lika intressant att lyssna på det igen!
Patrik Pelosio, Tidigare kriminell ledare för den "undre världen" och har berättat om sin livs historia om hur allting började från barndomen tills nu. Har även varit vakt för jugoslaviska maffian, han berättar hur han tog sig igenom det och hur det ser ut idag för han. Samma sak med Johnny höglin som är en föredetta nazistledare, och sist men inte minst.. Emmerich Roth som satt på koncentrationslägret i tyskland som fånge, han berättade hur det var där, vad dom fick göra, vad deras staff var, hur dom lurade dit dom. Vad dom gjorde med gamla människor, gravida kvinnor eller dom som inte var tillräckligt starka. All tortyr/mord, precis allting som hände där. Hur det gick med hans familj där också, som alla hamnade där men på olika ställen. Det var bara en liten del som jag berättade nu, men tro mig.. det är värt att lyssna på! För det som han berättade, är saker som inte finns med i historieböckerna. Det finns inte många kvar som kan berätta vad som exakt hände där. Hemsk historia, men lärorik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar